Strona GłównaKontakt
            
Dawniej i dziś
» WIŚNIEWA I    OKOLICE
» Z HISTORII
   SZKOŁY
ZAJĘCIA
     DODATKOWE

PREZENTACJE
     ORAZ FILMY

FOTOGALERIA
AKTUALNOŚCI
ZESTAW PODRĘCZNIKÓW - ROK SZKOLNY 2014/ 2015
Wpisał Administrator   
Środa, 09. Lipiec 2014 20:27

ZESTAW PODRĘCZNIKÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W WIŚNIEWIE
 

ROK SZKOLNY
2014/ 2015

w zakładce - Informacje dla rodziców

 
INFORMACJA
Wpisał Administrator   
Środa, 25. Czerwiec 2014 14:12

            Dowozy w dniu rozpoczęcia roku szkolnego 2014/2015 – wg poniższego harmonogramu. Rozpoczęcie roku szkolnego w szkole o godzinie 830, Msza Św. o godzinie 930, rozwozy od godz. 1030.

ZS nr 3 – 745

ZS nr 1 – 750

Sklep „Rolnik” – 753

Wiśniewka – 755

Kawle – 800

Wiśniewa – 805

Iłowo – 815

Radońsk – 820

Wiśniewa – 830

 
Uczniowie z Wiśniewy w Nadleśnictwie Złotów
Wpisał Administrator   
Środa, 25. Czerwiec 2014 13:24
GALERIA

                Do Nadleśnictwa w Złotowie dzieci klas 0–III wyjechały dzięki dwóm wycieczkom zorganizowanym i sponsorowanym przez Radę Rodziców. Odwiedziły, tu zieloną szkołę, gdzie podczas ciekawych opowieści pana leśniczego zapoznawały się z różnymi eksponatami zwierząt. Podczas spaceru po ścieżkach edukacyjnych odwiedziły bażanty.

               Towarzyszący nam pan leśniczy, opowiadał o roślinach, zwierzętach i ptakach żyjących w lasach nadleśnictwa. Podczas wyprawy po lesie odwiedziliśmy także ciekawych mieszkańców – dwa sympatyczne dziki. Po spacerze na świeżym powietrzu zorganizowano ognisko, przy którym dzieci zajadały kiełbaski.

                                                                                 B. Parys SP w Wiśniewie
 
Młodsze dzieci z Wiśniewy w Trójmieście
Wpisał Administrator   
Środa, 25. Czerwiec 2014 13:19
GALERIA

            Realizację wycieczki uczniowie klas I-III rozpoczęli od zwiedzania Akwarium Gdyńskiego. Tam dzieci odkryły tajemnice podwodnego świata w otoczeniu ponad tysiąca okazów morskich i  wodno – lądowych pochodzących z wód bliskich i dalekich. Dzięki wizycie w Oceanarium uczniowie uzyskali informacje na temat: flory i fauny Bałtyku, ptaków polskiego wybrzeża, poznali tajemniczy i przepiękny świat głębin morskich. Tuż niedaleko dzieci mogły zobaczyć „Dar Pomorza”, a także inne statki, które imponowały swoją wielkością i zdobieniem.

           Niesamowite chwile spędziły w Centrum Nauki „ Experyment” w Gdyni. W tym fascynującym laboratorium dla małych i dużych odkrywców, namacalnie poznawały prawa fizyki i przyrody. Ta niezwykła pracownia doświadczalna stała się wielkim placem zabaw i emocji. Wszystkich eksperymentów należało dotykać i wszystkiego spróbować.
Na powierzchni 400 m2 czekało ponad 30 eksponatów do interaktywnej zabawy. Urządzenia demonstrują prawa fizyki i procesy zachodzące w przyrodzie w 5-ciu grupach tematycznych, które przybliżają min. zasady optyki, emisji dźwięków oraz tajemnice ludzkiego ciała i przyrody. W dziale „ Środowisko” dzieci obserwowały preparaty przez mikroskop lub oglądały je powiększone na dużym monitorze, mogły poznać obieg wody w przyrodzie czy nauczyć się rozpoznawać ślady leśnych zwierząt. Natomiast w dziale dla najmłodszych odkrywców ćwiczyły zręczność i koordynację ruchów, a dzięki układankom i ściennym labiryntom sprawdzały zdolność obserwacji. W „Eksperymencie” znalazły też nietypowe instrumenty tj. cytrę, grająca podłogę i tzw. rurową oktawę.

             Niecodziennym okazał się spacer po molo z przepięknym widokiem na morze i pobyt w McDonalds.

Mimo zmęczenia, pobyt był niezapomniany. Wspomagał, urozmaicał i uatrakcyjnił proces dydaktyczno-wychowawczy.

                                                                                         B. Parys SP w Wiśniewie
 
Traper: przyrodnik-badacz w Wiśniewie
Wpisał Administrator   
Środa, 25. Czerwiec 2014 12:59

 Uczniowie klasy trzeciej Szkoły Podstawowej w Wiśniewie uczestniczyli w przyrodniczej „Nocy trapera”, podczas której zrealizowano 5 godzin zajęć dydaktycznych w ramach IX Grantu Sępoleńskiego, mających na celu rozwijanie zdolności poznawczych, zainteresowań otaczającym światem, a także kształcenie postaw proekologicznych i wzbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą. Zadaniem uczniów było dostrzeganie zmian, rozwijanie umiejętności obserwacji zjawisk przyrodniczych, wyrabianie poczucia odpowiedzialności za środowisko, zdobywanie nowych wiadomości o roślinach i zwierzętach. Na zajęciach wdrażano uczniów do poszanowania i pielęgnowania przyrody.

            Podczas „Nocy trapera” dzieci rozwiązywały zagadki przyrodnicze, uczestniczyły w zabawach badawczych, wykonywały doświadczenia, poznawały świat przyrody poprzez bezpośredni kontakt i obserwacje z wykorzystaniem lup, mikroskopów oraz kamerki komputerowej.

          Przygoda rozpoczęła się ćwiczeniami uwrażliwiającymi, przygotowującymi do zajęć terenowych: „Otwieram oczy, uszy, nos i ręce, czyli jak poznaję przyrodę wszystkimi zmysłami.” Uczniowie poznawali las jako dom wielopiętrowy oraz sposoby jego ochrony.  

Następnym etapem były trzy kroki do poznania drzew – z daleka, z bliska, przez lupę oraz obserwacja śladów i tropów, czyli poznawanie świata zwierząt w otoczeniu. Dzieci gromadziły, przygotowywały i  obserwowały zebrane okazy.  

            Kolejną „Noc trapera” należy więc zaliczyć do bardzo udanych.

                                                                                                  B. Parys SP w Wiśniewie 
 
«PoczątekPoprzedni12345678910DalejOstatnie»

Strona 1 z 52


Menu
Oferta szkoły
Kadra
Prawo szkolne
Nasi partnerzy
Projekty
     i programy


Informacje
     dla rodziców

Osiągnięcia
     uczniów

Zwróć uwagę

Sześciolatek w naszej szkole

pajacyk
euro quiz
Rozmaitości
MEN

Kuratorium Oświaty

interklasa

interklasa

interklasa